Τι αλλάζει στην οδική ασφάλεια από σήμερα; Τα οφέλη για τις ασφαλιστικές εταιρείες!

Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας έχει «πονοκεφαλιάσει» τους κυβερνώντες τόσο στη χώρα μας, όσο και στην Ε.Ε.! Σε μια προσπάθεια να μειωθούν αισθητά τα τροχαία, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας θέτει από σήμερα σε εφαρμογή την υποχρεωτική τοποθέτηση περιοριστή τελικής ταχύτητας σε όλα τα νέα μοντέλα.

Το σύστημα υποβοήθησης ταχύτητας ή αλλιώς ISA (Intelligent Speed Assistance) είναι ένα ακόμα σύστημα υποβοήθησης του οδηγού που έρχεται για να μειώσει σημαντικά τα τροχαία ατυχήματα και τις συνέπειές τους. Το σύστημα αυτό χρησιμοποιεί τα δεδομένα του GPS και του συστήματος ανάγνωσης οδικής σήμανσης, ώστε να γνωρίζει ανά πάσα στιγμή το όριο ταχύτητας στον εκάστοτε δρόμο και να επεμβαίνει στην απόδοση του κινητήρα έως ότου το αυτοκίνητο να είναι σύννομο με αυτό. Το ISA μπαίνει σε ισχύ από σήμερα 6 Ιουλίου και αφορά όλα τα νέα μοντέλα που θα κυκλοφορήσουν στην Ε.Ε. από σήμερα και τούδε! Όσα αυτοκίνητα έχουν ήδη ταξινομηθεί ή βρίσκονται στις αντιπροσωπείες, έχουν διορία μέχρι το 2024 για να εξοπλιστούν με το ISA.

Πώς λειτουργεί η υποβοήθηση ταχύτητας; 

Το ISA γνωρίζοντας τα όρια ταχύτητας του δρόμου που κινείται το αυτοκίνητο, αρχικά προειδοποιεί τον οδηγό για υπέρβαση του ορίου ταχύτητας μέσω οπτικών, ηχητικών και κραδασμικών ειδοποιήσεων, με τις τελευταίες να αφορούν το δεξί πεντάλ. Αν ο οδηγός δεν συμμορφωθεί με το όριο ταχύτητας, τότε αναλαμβάνουν τα ηλεκτρονικά και επιβραδύνουν σταδιακά το αυτοκίνητο έως ότου έρθει στα ίδια επίπεδα με το εκάστοτε όριο. Προς το παρόν, ωστόσο, το σύστημα δύναται να απενεργοποιείται. Κι αυτός είναι κι ο λόγος που τόσο οι κατασκευαστές, όσο και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας, αναφέρουν πως ο οδηγός είναι πάντοτε ο υπεύθυνος για την ασφαλή οδική συμπεριφορά που θα επιδεικνύει.

Σημαντικά τα οφέλη του ISA και για τις ασφαλιστικές εταιρείες

Η εφαρμογή του ISA θα βελτιώσει σημαντικά την οδική ασφάλεια και παράλληλα θα μειώσει τα ατυχήματα, προσφέροντας σημαντικό όφελος και για τις ασφαλιστικές εταιρείες, χάρη στη μείωση των αποζημιώσεων. Για την ακρίβεια αναμένονται να μειωθούν οι συγκρούσεις κατά 30% και τα θανατηφόρα ατυχήματα κατά 20%, αποτρέποντας, μαζί με τα υπόλοιπα επικουρικά συστήματα όπως το αυτόματο φρενάρισμα, πάνω από 140.000 σοβαρούς τραυματισμούς μέχρι το 2038. Ο στόχος της Ε.Ε. είναι να μηδενιστούν οι θάνατοι εξαιτίας τροχαίων ατυχημάτων έως το 2050. 

Στο επίκεντρο η οδική ασφάλεια

H τεχνολογία των αυτοκινήτων βελτιώνεται συνεχώς σε μια προσπάθεια να μπει ένα τέλος στο φόρο αίματος που πληρώνουμε εξαιτίας των τροχαίων ατυχημάτων. Μέχρι να μας συστηθεί η πλήρως αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 5, έχουμε δρόμο να διανύσουμε, ωστόσο όλα δείχνουν πως είμαστε πλέον στην τελική ευθεία. Κάτι που προσφέρει μεγάλο όφελος και στον ασφαλιστικό κλάδο, με τη σημαντική μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και τις συνέπειες τους, τόσο σε κοινωνικό, όσο και σε οικονομικό επίπεδο.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.