Φίλιπ Κότλερ¨Είναι μύθος ο Ορθολογικός Καταναλωτής

Για τις τελευταίες τάσεις του κλάδου μίλησε o «πατέρας» του σύγχρονου μάρκετινγκ, Φίλιπ Κότλερ στην διαδικτυακή εκδήλωση της Boussias Communications, “The Future of Marketing: Where the history and future of marketing meet”. Ο Κότλερ ανέλυσε τις έννοιες του σύγχρονου μάρκετινγκ όπως περιγράφονται και στο νέο του βιβλίο «Marketing 5.0, Technology for Humanity».

Του Χρήστου Γαβαλά

O κ. Κότλερ αφού μίλησε με θερμά λόγια για την Ελλάδα και την ιστορία της, είπε ότι η δουλειά του Πλάτωνα και του Αριστοτέλη αποτέλεσε την απαρχή του δυτικού πολιτισμού. Επισήμανε εν συνεχεία χτίζοντας την παρουσίασή του ότι ζούμε στην εποχή του «ακτιβισμού της μάρκας», όπου κάθε προϊόν δεν αντιπροσωπεύει μόνο μια μάρκα και μια τιμή αλλά πολλά παραπάνω. Το κοινό έχει πλέον απαίτηση για περισσότερα.

 

                                                                                                        

Στάθηκε στις νέες ισορροπίες που φέρνει στον κόσμο και στις εταιρείες η πανδημία αλλά και η κλιματική αλλαγή. 

«Ο ΟΗΕ λέει ότι ο παγκόσμιος πληθυσμός θα αυξηθεί από 7,8 δισεκατομμύρια σε 10 ή 11 . Αλλά ειδικοί λένε ότι κάτι τέτοιο δεν θα πρέπει να το αφήσετε να συμβεί, γιατί αλλιώς ο πλανήτης δεν θα μπορεί να το υποστηρίξει. Κάθε εταιρεία πρέπει να στοιχηματίσει για το πώς θα φαίνεται το μέλλον», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Αυτό που πρέπει να ψάξει κάθε επιχείρηση -τόνισε ο Δρ. Κότλερ- είναι αν οι πελάτες της ενδιαφέρονται για το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Δηλαδή για την αρνητική ή θετική επίδραση που έχει στο περιβάλλον και στην κοινωνία με τη δραστηριότητα και λειτουργία της. Γιατί αυτό φαίνεται πλέον να απασχολεί τους καταναλωτές πολύ έντονα. 

Η σημασία του συναισθήματος και του «ταξιδιού» του καταναλωτή 

Δεν μπορεί να υπάρξει επιχειρηματική επιτυχία κατά τον καθηγητή, αν κάθε οργανισμός δεν ψάχνει να βρει και να καταγράψει τους λόγους που οι πελάτες τον επιλέγουν. Αυτό μπορεί να γίνει με τη συλλογή των δεδομένων, τα περίφημα “big data”, που θα επιτρέπουν να βγουν ασφαλή συμπεράσματα και στη συνέχεια καταλληλότερη χρήση των ψηφιακών δυνατοτήτων κάθε εταιρείας.

«Πρέπει να μαζεύεις δεδομένα πελατών συγκεκριμένα και όχι γενικά, ώστε να στοχεύεις αποτελεσματικότερα με τα ψηφιακά σου εργαλεία . Και να γνωρίζεις τους λόγους που ένας πελάτης σε προτίμησε, από την πρώτη στιγμή όταν δεν σε ήξερε καν, μέχρι που σε έμαθε, βρήκε ενδιαφέρουσα την περίπτωσή σου και τελικά αγόρασε το προϊόν σου. Πρέπει να ξέρεις το ‘ταξίδι’ του πελάτη σου», σημείωσε. 

Σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του, ο καθηγητής Κότλερ αναφέρθηκε στις βασικές διαφορές του παλιού από το σύγχρονο μάρκετινγκ. 

Πιο παλιά -σημείωσε- οι πελάτες αγόραζαν ένα προϊόν απλά επειδή το χρειαζόντουσαν, τώρα όμως πλέον είναι και πολύ συναισθηματικοί, δεν λειτουργούν μόνο ορθολογικά. 

«Παρατηρήσαμε δηλαδή ότι μερικοί άνθρωποι που δεν είχαν πολλά χρήματα, αγόραζαν ένα ακριβό μπουκάλι κρασί, κάτι δηλαδή ανορθολογικό. Το 70% των αγορών που κάνετε είναι συναισθηματικά φορτισμένες. Ο ορθολογικός άνθρωπος είναι μυθοπλασία σε μεγάλο βαθμό. Ίσως όχι στο B2B θα πει κανείς, αλλά ακόμα και εκεί συμβαίνει αυτό. Το συναίσθημα το βρίσκει κανείς τόσο στο καταναλωτικό περιβάλλον όσο και στο επιχειρηματικό», υπογράμμισε. 

Ο Δόκτωρ κατέληξε ότι η έρευνά του θα αποδείξει ότι οι σπουδαιότερες εταιρείες -όχι απαραίτητα οι μεγαλύτερες- θα είναι αυτές που θα έχουν κάνει στροφή στην επιχειρηματική καινοτομία: «Αυτή είναι η έλλειψη. Ασχολούμαστε μόνο με την προώθηση των προϊόντων μας, αλλά όχι με τη δημιουργία των κατάλληλων νέων προϊόντων».

(Στην κεντρική φωτογραφία ο Φιλίπ Κότλερ)

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.