Δημόσια στο Διαδίκτυο Όλα τα Ανασφάλιστα Οχήματα

Πρόσβαση σχετικά με την κατάσταση ασφάλισης των οχημάτων για τα οποία υπάρχει άδεια κυκλοφορίας στην Ελλάδα θα έχουν πλέον όλοι οι πολίτες της χώρας μέσω του gov.gr

Παράλληλα, θα αναρτώνται οι πληροφορίες για το εάν το όχημα είναι κλεμμένο ή έχει τεθεί σε ακινησία αλλά και πρόσθετα στοιχεία σχετικά με τα χαρακτηριστικά του. 

Μάλιστα, αυτές οι πληροφορίες θα παρέχονται δημόσια (open data) με βάση μόνο τον αριθμό κυκλοφορίας των οχημάτων, όπως είναι περασμένο στο μητρώο οχημάτων της ΑΑΔΕ. 

Σύμφωνα με την απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) δημιουργείται ειδικός ιστότοπος, όπου παρέχονται αυτές οι δημόσιες πληροφορίες.                                     

                                                                                                            Read more

Η μελέτη Τσιόδρα – Λύτρα με μια δεύτερη ματιά και ο ρόλος των ασφαλιστικών εταιρειών!

«Νιοί ήμασταν και γεράσαμε» και το πρόβλημα των ΜΕΘ παραμένει ακόμη στην επικαιρότητα. Εδώ και περίπου είκοσι χρόνια, από τότε που οι ΜΕΘ ήταν 150 μέχρι σήμερα που είναι 1.350. Πολλές οι κυβερνήσεις που πέρασαν από τότε, διαφορετικής ιδεολογίας και κουλτούρας (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, Συγκυβέρνησης, ΣΥΡΙΖΑ) και δεκάδες οι υπουργοί και υφυπουργοί Υγείας, από τους οποίους πολλοί μάλιστα ήταν διακεκριμένοι γιατροί και «από πρώτο χέρι» πολλοί καλοί γνώστες των προβλημάτων του ΕΣΥ. Κι όμως δεν κατάφεραν/δεν ήθελαν/δεν τόλμησαν να δώσουν ουσιαστική λύση, όπως άλλωστε το ίδιο ισχύει και για το φαινόμενο των ράντζων στα νοσοκομεία.                                                                                

                                                                                                            Read more

ΕΑΕΕ: Στα 7,4 εκατ. ευρώ η πρώτη εκτίμηση των 1.629 ζημιών που προκάλεσε η κακοκαιρία “Μπάλλος”

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) ολοκλήρωσε την έρευνα μεταξύ των Ασφαλιστικών Εταιριών – μελών της, για την πρώτη εκτίμηση των ζημιών από τα ακραία καιρικά φαινόμενα που έπληξαν ορισμένες περιοχές της Ελλάδας την περίοδο 9 – 17 Οκτωβρίου 2021 (βροχοπτώσεις σε Εύβοια και Θεσσαλία 9 – 11/10 και κακοκαιρία Μπάλλος 13 – 17/10 με βροχοπτώσεις – πλημμύρες – υδροστρόβιλο).

Δηλώθηκαν συνολικά 1.629 ζημιές με αρχική πρόβλεψη αποζημιώσεων συνολικά €7,4 εκατ. Από αυτές, 1.014 ζημιές αφορούσαν τις ασφαλίσεις περιουσίας (εκτίμηση αποζημιώσεων €6,5 εκατ.), και 615 ζημιές τις ασφαλίσεις αυτοκινήτων (εκτίμηση €948 χιλ.). 

 

Διαβάστε εδώ το πλήρες κείμενο της έρευνας

«Το 2021 επεφύλασσε ένα ακόμα φαινόμενο φυσικής καταστροφής, αυτή τη φορά έντονες βροχοπτώσεις και πλημμύρες που προκάλεσαν ζημιές στην περιουσία των συμπολιτών μας. Μέχρι στιγμής, η ΕΑΕΕ έχει καταγράψει συνολικά 6 καταστροφικά γεγονότα το 2021, με την εκτίμηση των αποζημιώσεων για τα συγκεκριμένα περιστατικά να ξεπερνά τα €58 εκατ. Καθώς η τάση για συχνότερες και σφοδρότερες φυσικές καταστροφές επιβεβαιώνεται για ακόμα μία φορά, εφιστούμε την προσοχή καθώς οι κατοικίες των πολιτών παραμένουν σε μεγάλο ποσοστό ανασφάλιστες, άρα απροστάτευτες από τις οικονομικές ζημιές που προκαλούν τα καταστροφικά γεγονότα», ανέφερε ο κ. Ερρίκος Μοάτσος, Πρόεδρος της Επιτροπής Περιουσίας της ΕΑΕΕ, με αφορμή την έρευνα.

Σβήνει το περιθώριο για Σύνταξη πριν τα 62-Νέα πραγματικότητα από το 2022 στην Γερασμένη Ελλάδα

Ολοκληρώνεται σε ένα μήνα από σήμερα η μεταβατική περίοδος 2015-2021 εντός της οποίας θα έχουν καταργηθεί όλα τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, πριν από την συμπλήρωση της ηλικίας των 62 και 67 ετών. 

Πλέον, από την 1η Ιανουαρίου του 2022, συνταξιοδοτικό δικαίωμα θεμελιώνεται μόνο με τη συμπλήρωση 40 ετών ασφάλισης στα 62 έτη, και τουλάχιστον 15 ετών ασφάλισης για σύνταξη στα 67. 

Θα παραμένει, βέβαια, η δυνατότητα εναλλακτικά για έξοδο στα 62 με τουλάχιστον 15ετία ασφάλισης και μειωμένη όμως σύνταξη

Μέχρι το τέλος, ωστόσο, του 2021 εξακολουθούν να ισχύουν προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση πριν τα 62 ή τα 67 έτη.

Ειδικότερα:                                                                                                                                                                                        Read more

«Φακελάκια» για να πάρουν προτεραιότητα για επέμβαση!

Έπρεπε ήδη να έχουν λειτουργήσει τα ΣΔΙΤ στην Υγεία!

Η επιδείνωση των επιδημιολογικών δεικτών τις τελευταίες μέρες δημιούργησε την ανάγκη για την επαναφορά του μέτρου του περιορισμού των τακτικών χειρουργικών επεμβάσεων έως 80% με έκδοση ειδικής οδηγίας από την αναπληρώτρια υπουργό Υγείας Μίνα Γκάγκα. Ήδη η εφαρμογή αντίστοιχης οδηγίας τον περασμένο Φεβρουάριο, δημιούργησε μια πολύμηνη αναμονή για τη διεξαγωγή των χειρουργείων αυτών, που σε κάποια νοσοκομεία ξεπερνά και τα 3 χρόνια. Σε αυτό βέβαια βοήθησε και ο υπερβάλλων ζήλος μερικών διοικητών νοσοκομείων να εφαρμόσουν πιστά την υπουργική απόφαση, χωρίς να υπάρχει μεγάλη ανάγκη. 

Η κ. Γκάγκα διευκρίνισε ότι η οδηγία ισχύει με προϋποθέσεις, επισημαίνοντας ότι «δεν καλούμε τα νοσοκομεία να προβούν σε μείωση τακτικών χειρουργείων, απλώς δίνουμε την άδεια στις Διοικήσεις, εφόσον έχουν πολύ μεγάλο φόρτο λόγω της πανδημίας, να μειώσουν  – εάν μπορούν- τα χειρουργεία τους όσο χρειαστεί για αυτό το διάστημα που έχουμε πάρα πολλά περιστατικά, ώστε να έχουν όλοι καλή περίθαλψη». Από τον περιορισμό αυτό εξαιρούνται οι απαραίτητες διαγνωστικές εξετάσεις και θεραπευτικές παρεμβάσεις (χημειοθεραπείες, ακτινοθεραπείες, εγχύσεις φαρμάκων, συνεδρίες σε μονάδα τεχνητού νεφρού κ.ά.) σε ασθενείς με χρόνια νοσήματα.

Ωστόσο κάποιοι βρήκαν την ευκαιρία να κερδίσουν χρήματα από την ακύρωση πολλών χειρουργικών επεμβάσεων. Σύμφωνα με καταγγελίες που είδαν το φως της δημοσιότητας στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΛΦΑ,  γιατροί ζητούν από συγγενείς ασθενών  «φακελάκι» για να θέσουν την επέμβαση τους σε προτεραιότητα, εκμεταλλευόμενοι την αγωνία και τον πόνο των ασθενών. Η εμπειρία έχει δείξει ότι τις περισσότερες φορές το φακελάκι είναι της ίδιας ή και μεγαλύτερης αξίας από το κόστος της ετήσιας ιδιωτικής ασφάλισης για νοσοκομειακή περίθαλψη.
Παρόλα αυτά θεωρούμε ότι τέτοια φαινόμενα εκβιασμού και χρηματισμού στα δημόσια νοσοκομεία θα είχαν εκλείψει αν είχαν προχωρήσει τα ΣΔΙΤ στην Υγεία, τα οποία παρά τις εξαγγελίες κατά καιρούς των αρμόδιων υπουργών λιμνάζουν σε κάποια συρτάρια. Ίσως τελικά να μην υπάρχει η τόλμη για μια τέτοια κίνηση! 

Παράλληλα θεωρούμε ότι είναι η πιο κατάλληλη εποχή για τις ασφαλιστικές εταιρείες να παρουσιάσουν με σαφήνεια τα προγράμματα τους στον τομέα της υγείας, αλλά και να τα κάνουν πιο προσιτά στους πολίτες.   
Εξάλλου και ο ιδιωτικός τομέας υγείας θα έπρεπε να «βάλει λίγο νερό στο κρασί του» και να μειώσει λίγο τις τιμές του, δίνοντας τη δυνατότητα σε περισσότερους πολίτες να κάνουν χρήση των υπηρεσιών του.

Εκτίναξη στις απάτες με ηλεκτρονικές πληρωμές ενόψει Black Friday

Ποιες δημοφιλείς πλατφόρμες χρησιμοποιήθηκαν ως δόλωμα για τη διάδοση σελίδων phishing

Αύξηση των επιθέσεων phising που μιμούνται σελίδες ηλεκτρονικών πληρωμών παρατηρήθηκε ενόψει της εκπτωτικής περιόδου της Black Friday. Ο συνολικός αριθμός των οικονομικών επιθέσεων phising που μιμούνται συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών υπερδιπλασιάστηκε από τον Σεπτέμβριο (627.560) έως τον Οκτώβριο του 2021 (1.935.905), υποδηλώνοντας αύξηση της τάξης του 208%. Αυτά και άλλα ευρήματα περιλαμβάνονται στην αναφορά της Kaspersky «Black Friday 2021: How to Have a Scam-Free Shopping Day».

Η εποχή των εκπτώσεων τραβάει την προσοχή τόσο των καταναλωτών όσο και των καταστηματαρχών. Ωστόσο, ταυτόχρονα, οι εκπτώσεις αποτελούν αγαπημένη περίοδο για τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου, καθώς καταφέρνουν να εκμεταλλευτούν τους καταναλωτές δημιουργώντας ψεύτικες σελίδες που μιμούνται τις μεγαλύτερες πλατφόρμες λιανικής και συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών.

Κατά τους πρώτους δέκα μήνες του 2021, οι λύσεις ασφάλειας της Kaspersky εντόπισαν περισσότερες από 40 εκατομμύρια επιθέσεις phishing που στόχο είχαν πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, αγορών και τραπεζικών ιδρυμάτων. Καθώς τα καταστήματα ανέκαμψαν το 2021 μετά από 18 δύσκολους μήνες και οι καταναλωτές επέστρεψαν στις δια ζώσης αγορές, οι ερευνητές της Kaspersky δεν παρατήρησαν τις τυπικές εποχικές τάσεις για το phishing που σχετίζονται με τις ηλεκτρονικές αγορές, όπως σημαντική εισροή σελίδων phishing με εξωπραγματικά συμφέρουσες προσφορές εκπτώσεων ή διάδοση απατών σχετικών με το λιανικό εμπόριο.

Ωστόσο, σημειώνει στην ανακοίνωσή της η Kaspersky, υπάρχει μια αξιοσημείωτη εξαίρεση. Το 2021, ο συνολικός αριθμός προσπαθειών phishing που στόχο είχαν συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών υπερδιπλασιάστηκε από τον Σεπτέμβριο (627.560) έως τον Οκτώβριο (1.935.905), σημειώνοντας αύξηση κατά 208%. Πράγματι, φέτος είδαμε την εισαγωγή νέων συστημάτων πληρωμών σε διάφορες χώρες λόγω της απαράμιλλης ευκολίας που προσφέρουν. Καθώς οι καταναλωτές προσαρμόστηκαν ταχύτατα στα νέα δεδομένα, οι απατεώνες άρχισαν να εκμεταλλεύονται τέτοια συστήματα ως δόλωμα για τη διάδοση κακόβουλης δραστηριότητας.

Υπήρξε επίσης αύξηση στον αριθμό των spam email που εντοπίστηκαν από τα προϊόντα της Kaspersky. Μια ενεργή εξάπλωση spam emails με 221.745 emails που περιείχαν τις λέξεις «Black Friday» εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια του μήνα εν μέσω της εκπτωτικής περιόδου, από τις 27 Οκτωβρίου έως τις 19 Νοεμβρίου.

Οι ερευνητές της Kaspersky έχουν επίσης αναλύσει ποιες δημοφιλείς πλατφόρμες χρησιμοποιήθηκαν ως δόλωμα για τη διάδοση σελίδων phishing. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η Amazon αποτέλεσε το πιο δημοφιλές δόλωμα δεδομένου του συνολικού αριθμού των προσπαθειών phishing που χρησιμοποίησαν το όνομά της. Για το μεγαλύτερο μέρος του 2021, το δεύτερο πιο δημοφιλές ήταν το eBay, ακολουθούμενο από το Alibaba και το Mercado Libre.

Ο αριθμός των προσπαθειών phishing που χρησιμοποίησαν πλατφόρμες αγορών ως δόλωμα το 2021

«Είμαστε πάντα μάρτυρες εντατικής δραστηριότητας απάτης κατά τη διάρκεια της Black Friday. Ίσως λίγο πιο απροσδόκητη είναι η προσοχή που δίνεται στα συστήματα ηλεκτρονικών πληρωμών. Αυτή τη φορά, ανακαλύψαμε μια τεράστια αύξηση κατά 208% σε έναν αριθμό επιθέσεων που μιμούνται τα πιο δημοφιλή συστήματα πληρωμών. Φυσικά, κάθε νέα εφαρμογή πληρωμής θεωρείται από τους απατεώνες ως μια νέα ευκαιρία για πιθανή εκμετάλλευση χρηστών», αναφέρει η Tatyana Shcherbakova, ειδικός σε θέματα ασφάλειας της Kaspersky.

«Έτσι, για να προστατεύσετε τα δεδομένα και τα χρήματά σας, μια ασφαλής πρακτική θα ήταν να βεβαιωθείτε ότι η σελίδα πληρωμών στο διαδίκτυο είναι ασφαλής: θα ξέρετε ότι είναι ασφαλής εφόσον η διεύθυνση URL της ιστοσελίδας ξεκινά με HTTPS αντί για το συνηθισμένο HTTP και ένα εικονίδιο που απεικονίζει μια κλειδαριά εμφανιστεί δίπλα στη διεύθυνση URL», προσθέτει η Tatyana.

Για να απολαύσετε στο μέγιστο δυνατό τη Black Friday φέτος, φροντίστε να ακολουθήσετε μερικές συστάσεις ασφάλειας:

  • Χρησιμοποιήστε μια αξιόπιστη λύση ασφάλειας, όπως το Kaspersky Security Cloud, που εντοπίζει κακόβουλα συνημμένα και αποκλείει ιστότοπους ηλεκτρονικού phising – τόσο στον υπολογιστή όσο και στην κινητή συσκευή σας.
  • Μην ανοίγετε συνημμένα και μην κάνετε κλικ σε συνδέσμους εντός μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τράπεζες, εφαρμογές ηλεκτρονικών πληρωμών ή ηλεκτρονικά καταστήματα, ιδιαίτερα εάν ο αποστολέας επιμένει σε αυτό. Είναι καλύτερα να μεταβείτε απευθείας στον επίσημο ιστότοπο και να συνδεθείτε στον λογαριασμό σας από εκεί.
  • Ελέγξτε ξανά τη μορφή του URL ή την ορθογραφία του ονόματος της εταιρείας, ενώ καλό θα ήταν να διαβάσετε κριτικές και να ελέγξετε τα δεδομένα εγγραφής του domain πριν συμπληρώσετε οποιαδήποτε πληροφορία.
  • Να είστε προσεκτικοί με τυχόν προσφορές που φαίνονται πολύ καλές για να είναι αληθινές – συνήθως, αλλά όχι πάντα, δεν είναι αληθινές.

Τέλος στην Υπέρβαση ορίου Ταχύτητας από τον 07/2022

Εδώ και χρόνια, η ταχύτητα έχει αναγνωριστεί ως ένας από τους τρεις κύριους παράγοντες που συμβάλλουν στους θανάτους στους δρόμους. Και για περισσότερο από μια δεκαετία, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC) υποστηρίζει τα πλεονεκτήματα της Βοήθειας Έξυπνης Ταχύτητας – Intelligent Speed Assistance (ISA), ενός συστήματος υποστήριξης οδηγού που μελέτες έχουν βρει ότι είναι το πιο αποτελεσματικό στο να αποφεύγονται θανατηφόρα τροχαία.

Η ενσωμάτωση μιας εκδοχής του ISA στα οχήματα που θα κυκλοφορήσουν στην αγορά τον Ιούλιο του 2022 προβλέπεται από τμήμα Ευρωπαϊκών Κανονισμών που εγκρίθηκαν επίσημα την περασμένη Τετάρτη, 17 Νοεμβρίου και αποτελεί μέρος της ευρωπαϊκής φιλοδοξίας που είναι γνωστή ως «Vision zero», δηλαδή μηδενικοί θάνατοι στους δρόμους της Ευρώπης το 2050. Το ISA αναμένεται να μειώσει τις συγκρούσεις κατά 30% και τους θανάτους κατά 20%.

Το ISA χρησιμοποιεί μια βιντεοκάμερα αναγνώρισης πινακίδας ταχύτητας ή/και δεδομένα ορίου ταχύτητας που συνδέονται με το GPS για να ενημερώνει τους οδηγούς σχετικά με το τρέχον όριο ταχύτητας και να περιορίζει αυτόματα την ταχύτητα του οχήματος όπως απαιτείται. Τα συστήματα ISA δεν ενεργοποιούν αυτόματα τα φρένα, αλλά απλώς περιορίζουν την ισχύ του κινητήρα εμποδίζοντας το όχημα να επιταχύνει πέρα από το τρέχον όριο ταχύτητας. Οχήματα με αυτό το είδος εργοστασιακού συστήματος ISA είναι ήδη προς πώληση.

Η τεχνολογία ενισχύθηκε επίσης από την αυξανόμενη χρήση hardware σε οχήματα, όπως το GPS, τις μπροστινές κάμερες και τα χειροκίνητα συστήματα περιορισμού ταχύτητας. Με αυτό το hardware, που χρησιμοποιείται ήδη από άλλα συστήματα στο όχημα, το ISA γίνεται μια απλή υπόθεση προσθήκης πρόσθετου λογισμικού.

Το ISA έχει δοκιμαστεί σε πολλά κράτη μέλη και ενώ οι οδηγοί χρειάζονται λίγο χρόνο για να προσαρμοστούν στην τεχνολογία, η πλειοψηφία το εκτίμησε. Ένα προφανές όφελος, όπως έχει επισημάνει η Ford σε πρόσφατη εκστρατεία μάρκετινγκ, είναι ότι βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν τα πρόστιμα για υπερβολική ταχύτητα.

Για μοντέλα χωρίς σύστημα πλοήγησης, ο γεωεντοπισμός θα γίνεται με χρήση της κάρτας SIM και την εφαρμογή GPS του συστήματος κλήσεων έκτακτης ανάγκης eCall, υποχρεωτικός εξοπλισμός σε όλα τα νέα αυτοκίνητα από το 2018.

Τα νέα μοντέλα (αυτοκίνητα, φορτηγά και βαρέα φορτηγά) που θα βγούν στην αγορά τον Ιούλιο του 2022 στην Ευρώπη θα είναι όλα στάνταρ εξοπλισμένα με αυτό το σύστημα.

Από τον Ιούλιο του 2024, όλα τα νέα οχήματα που θα βγαίνουν από το εργοστάσιο (ας είναι και παλαιότερα μοντέλα) θα διαθέτουν ISA.

Ωστόσο, ο οδηγός θα μπορεί αν επιθυμεί να απενεργοποιεί το σύστημα πριν ξεκινήσει το όχημα.

Υπενθυμίζεται ότι δύο μήνες νωρίτερα, από τον Μάρτιο του 2022, τα νέα μοντέλα θα εξοπλίζονται επίσης με «μαύρο κουτί», τη συσκευή που θα αποθηκεύει δεδομένα όπως ταχύτητα, φρενάρισμα, κλπ για να μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε περίπτωση ατυχήματος. 

Πάνω από 100 εκατ. ευρώ αποζημιώσεις έδωσαν οι ασφαλιστές για σπίτια που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές

Τους τελευταίους 12μήνες (Σεπτέμβριος 2020 – Σεπτέμβριος 2021) η ελληνική ασφαλιστική αγορά, οι ασφαλιστικές εταιρείες, αυτές οι «αφερέγγυες», «αναξιόπιστές» «άχρηστες» (βάλτε όσα κοσμητικά επίθετα θέλετε) κλήθηκαν να καταβάλλουν αποζημιώσεις για ζημιές που έπαθε η περιουσία πολιτών από φυσικά φαινόμενα σε 6.200 περιπτώσεις. 

Ειδικότερα οι ασφαλιστικές εταιρείες, μικρές ή μεγάλες, ελληνικές ή «ξένες» εκλήθησαν να αποζημιώσουν πληγέντες πολίτες σε οκτώ συμβάντα φυσικών καταστροφών : βροχοπτώσεις από τον Ιανό, πλημμύρες στην Κρήτη, χιονοπτώσεις στην Αττική (Μήδεια), σεισμός Σάμου, σεισμός στη Θεσσαλία (Τύρναβος), πυρκαγιές στην Κορινθία και τα Γεράνεια όρη, δασικές πυρκαγιές του καλοκαιριού στην Εύβοια, την Αττική κ.ά., σεισμός στην Κρήτη (Αρκαλοχώρι). 

Από αυτά τα περιστατικά, όπως ανέφερε ο πρέοδρος της Επιτροπής Περιουσίας της Ένωςη Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) κ. Ερρίκος Μοάτσος, δηλώθηκαν περίπου 6.200 ζημιές που αντιστοιχούν σε αποζημιώσεις συνολικού ύψους 106 εκατ. ευρώ. Στα παραπάνω θα πρέπει σύντομα να προστεθούν και οι ζημιές της κακοκαιρίας Μπάλλος του Οκτωβρίου, τα στοιχεία της οποίας βρίσκονται υπό επεξεργασία.

Οι υπόλοιποι πληγέντες, περιμένουν την «κρατική αρωγή». Προφανώς όλοι την δικαιούνται αφού πληρώνουν φόρους. Επίσης κάποιοι εκ των πραγμάτων-λόγω χαμηλών εισοδημάτων- όντως μπορεί να μην τους περισσεύουν για μία ουσιαστική ασφαλιστική κάλυψη. Όμως υπάρχουν και αυτοί που «έχουν τον τρόπο τους» αλλά προτιμούν τα 100-200 ευρώ το χρόνο για την ασφάλιση του σπιτιού τους να τα «τρώνε» αλλού…

Τι να κάνουμε έχει και η ασφαλιστική αγορά τους «αρνητές» της! Αυτούς τους «αρνητές» πρέπει να πείσουν οι ασφαλιστές για την αναγκαιότητα της ασφάλιση

Η Σημασία της Ασφάλισης Εμπορευμάτων…

Για την ανάγκη να κατανοήσει ο επιχειρηματικός κόσμος τη σημασία της ασφάλισης εμπορευμάτων για οποιαδήποτε ζημιά σε οποιοδήποτε κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας μίλησε στο Underwriter.gr ο διευθύνων σύμβουλος της Universal Carriers, που ειδικεύεται στη μεταφορά εμπορευμάτων δια ξηράς ή θαλάσσης, Φάνης Ματσόπουλος.

Του Χρήστου Γαβαλά

Όπως τονίζει, «σε όλα τα στάδια της εφοδιαστικής αλυσίδας το προϊόν ή η πρώτη ύλη υπόκεινται στον κίνδυνο να υποστούν ζημιές που κυμαίνονται από την πλήρη καταστροφή μέχρι την οποιουδήποτε βαθμού απομείωση της αξίας του».                                                                                                                                                                                                         Ο διευθύνων σύμβουλος της Universal Carriers, Φάνης Ματσόπουλος

Ζημιές μπορούν να προκληθούν είτε από αμέλεια του μεταφορέα – πρόβλημα του μεταφορικού μέσου, είτε από εξωτερικά γεγονότα, που υπερβαίνουν την δυνατότητα διαχείρισης μιας κατάστασης. 

«Χαρακτηριστικό παράδειγμα, ένα τσουνάμι ή ένας ανεμοστρόβιλος που μπορούν να προκαλέσουν ζημιές σε εμπορεύματα που περιμένουν να φορτωθούν από το λιμάνι σε ένα καράβι», υπογράμμισε. 

Ενώ συμπλήρωσε ότι «τα ίδια φαινόμενα μπορούν να προκαλέσουν την πτώση εμπορευμάτων από ένα βαπόρι στην θάλασσα ή την βύθιση του», ενώ στην ξηρά «η ανατροπή ενός φορτηγού μπορεί να γίνει σε οποιοδήποτε στάδιο της μεταφοράς ή η μετατόπιση εμπορευμάτων μέσα στο φορτηγό μπορεί να προκαλέσει ζημιές τόσο σε αυτά όσο και στο μεταφορικό μέσο».

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε πριν λίγες μέρες στη δημοσιότητα η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας, τα ασφαλιζόμενα κεφάλαια στον τομέα των μεταφερόμενων εμπορευμάτων ανήλθαν το 2020 σε 16,5 δισ. ευρώ κατανεμημένα σε λίγο πάνω από 66.000 συμβόλαια, από 59.000 που ήταν το 2019. 

Όπως λέει ο κ. Ματσόπουλος, η αγορά αυτή είναι «απολύτως ευθυγραμμισμένη με την οικονομική ανάπτυξη της χώρας μας με αποτέλεσμα όσο αυξάνονται τα έργα υποδομής και οι επενδύσεις γενικότερα, να τονώνεται το διεθνές εμπόριο και να γνωρίζει ο κλάδος αυτός καλύτερες μέρες». 

Ο ίδιος ξεχωρίζει ως ενδιαφέρον στοιχείο το γεγονός ότι  το 68% των ασφαλίσεων γίνεται μέσω ασφαλιστικών πρακτόρων και το 16,9% μέσω μεσιτών, κάτι που όπως σημειώνει αποδεικνύει ότι ο κλάδος μπορεί να διαχέει μεγάλο μέρος του κύκλου εργασιών του σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις και επαγγελματίες και να μην περιορίζεται η απορρέουσα κερδοφορία του μόνο στις μεγάλες εταιρείες.

Ο ρόλος πάντως που μπορούν να διαδραματίσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες στην προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα είναι καταλυτικός και δεν πρέπει να παραγνωρίζεται, σημειώνει ο κ. Ματσόπουλος. 

Εξηγεί μάλιστα πως θα μπορούσε η χώρα μας να πετύχει τη διαμόρφωση ενός cluster επιχειρήσεων που θα εξειδικεύεται στην ασφάλιση χύμα φορτίου.

«Μέχρι τώρα πολλές ελληνικές εταιρείες αναλαμβάνουν την ασφάλιση των containerized φορτίων. Όσο αυτές οι εταιρείες ισχυροποιούνται κεφαλαιακά και ταυτόχρονα διευρύνουν τα παρεχόμενα ασφαλιστικά προϊόντα τους, θα συμβάλλουν δραστικά στην διαμόρφωση ενός cluster αντίστοιχης δομής με εκείνου του Λονδίνου ως προς τα χύμα φορτία. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα να μπορούν εύκολα εταιρείες που ιδρύονται στην Ελλάδα και είτε παράγουν ή εμπορεύονται στο εσωτερικό είτε πραγματοποιούν τριγωνικές συναλλαγές, να αυξάνουν την εγχώρια προστιθέμενη αξία και τελικά να προωθούν την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας», επισήμανε.

Για να συνεχίσει συγκρίνοντας την Ελλάδα με το εξωτερικό στο θέμα των ασφαλίσεων των φορτίων σε container και δηλώνοντας αισιόδοξος για τις προοπτικές της χώρας μας.

«Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις του εξωτερικού έχουν ολόκληρα τμήματα επικεντρωμένα στην αναζήτηση επενδυτικών επιλογών που θα αυξήσουν τα έσοδά τους. Στην Ελλάδα έχουμε πολύ δρόμο μπροστά μας αλλά έχουμε ένα καταπληκτικό έμψυχο δυναμικό που μπορεί να οδηγήσει σε εκ βάθρων αναμόρφωση του κλάδου των ασφαλίσεων και ειδικά αυτού των containerized φορτίων. Σε περίπτωση που συνδυάσουμε τα έργα υποδομής που στοχεύουν στην ανάδειξη της χώρας μας ως εμπορευματικής πύλης εισόδου με εξειδικευμένες εταιρείες μεταφορών και ασφαλίσεων τόσο περισσότερα funds και όμιλοι του εξωτερικού θα επενδύουν στην χώρα μας, βασιζόμενοι όμως σε μακροπρόθεσμες στρατηγικές επενδύσεις και όχι σε τυχοδιωκτικές εξαγορές μειωμένου κοινωνικού αποτυπώματος», υπογράμμισε.

«Να στηρίξει η πολιτεία τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις»

Ο κ. Ματσόπουλος παράλληλα έχει ρόλο συμβούλου στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών και γνωρίζει από πρώτο χέρι τα προβλήματα των επιχειρήσεων και το σημείο στο οποίο χρειάζονται μεγαλύτερη στήριξη από την πολιτεία, ειδικά στον απόηχο των συνεπειών της πανδημίας. 

«Οι ελληνικές επιχειρήσεις και ειδικά οι μικρομεσαίες πρέπει -στα πλαίσια πάντα της ελεύθερης οικονομίας – να τύχουν θαρραλέας ενίσχυσης από την πολιτεία, καθώς αποτελούν το 99% του συνόλου της ελληνικής επιχειρηματικότητας και ταυτόχρονα την ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας και κοινωνίας», τόνισε εξηγώντας ότι η επαναλειτουργία των επιχειρήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο μετά τον κορωνοϊό σε συνδυασμό με την υπερβάλλουσα ρευστότητα εξαιτίας της χαλαρής νομισματικής πολιτικής οδήγησαν το σύνολο των μεταβλητών του κόστους παραγωγής σε υψηλά επίπεδα.

«Ναύλοι, commodities, πρώτες ύλες είναι οι πρωταγωνιστές του πληθωριστικού κύματος που τρομάζει το σύνολο της παγκόσμιας επιχειρηματικής κοινότητας», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος προτείνει μείωση φορολογίας στις επιχειρήσεις στο 15%, μηδενισμό της προκαταβολής φόρου και παροχή ρευστότητας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με συγκεκριμενοποίηση κριτηρίων με βάση τα οποία τα τραπεζικά ιδρύματα αξιολογούν τις αιτήσεις, ώστε να υιοθετηθεί από τους επιχειρηματίες αντίστοιχη προσέγγιση και κατανόηση του τρόπου αξιολόγησης από τις τράπεζες.

Ζητάει παράλληλα βελτίωση της ταχύτητας απονομής της δικαιοσύνης, προώθηση συνύπαρξης δημοσίων – ιδιωτικών πανεπιστημίων, μεταρρύθμιση αγοράς ενέργειας με μαζική εγκατάσταση ΑΠΕ και εδραίωση των ενεργειακών κοινοτήτων με σκοπό την μετατροπή των πολιτών σε μετόχους, καθώς και απλοποίηση νομοθεσίας και δραστική μείωση της γραφειοκρατίας.

«Στην ουσία η Πολιτεία οφείλει να δημιουργήσει ένα πλαίσιο μέσα στο οποίο θα ενισχυθεί η μεταποίηση και ειδικά οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε αυτή. Η ελληνική οικονομία πρέπει να διαφοροποιηθεί από την οικονομική μονοκαλλιέργεια του τουρισμού και να επαναλειτουργήσει το γρανάζι της παραγωγής. Χώρες που βασίζονται μόνο σε υπηρεσίες μακροπρόθεσμα δεν μπορούν να εξασφαλίσουν ευημερία και καλύτερες μέρες για τους πολίτες τους. Αντιθέτως χώρες με ισχυρό βιομηχανικό τομέα διακρίνονται από μακροοικονο

Οδική ασφάλεια: Στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα από την Ε.Ε. με αφορμή την παγκόσμια ημέρα μνήμης των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων

Ενόψει της Κυριακής, 21ης Νοεμβρίου 2021, παγκόσμιας ημέρας μνήμης των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε χθες τις τελικές στατιστικές οδικής ασφάλειας για το 2020

Σύμφωνα με τα στοιχεία, πέρυσι έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα περίπου 18.800 άνθρωποι, αριθμός που καταγράφει πρωτοφανή μείωση της τάξης του 17 % σε σύγκριση με το 2019. Ωστόσο, η μείωση αυτή σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην πανδημία του κορονοϊού και στον αντίκτυπο που είχε στην κινητικότητα. Παρά τη σημαντική αυτή μείωση, δεν επετεύχθη ο στόχος μείωσης των θανάτων κατά 50 %, ο οποίος είχε τεθεί για την τελευταία δεκαετία. Κατά συνέπεια, ο αριθμός αυτός υπογραμμίζει την ανάγκη όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να εντείνουν τις προσπάθειές τους για την επίτευξη του «Οράματος μηδενικών απωλειών», δηλαδή μηδενικών θανάτων και σοβαρών τραυματισμών στους δρόμους ως το 2050. 

Η χθεσινή έκθεση περιλαμβάνει επίσης ανάλυση των θανάτων στην ΕΕ ανάλογα με τους χρήστες του οδικού δικτύου και τα οχήματα που εμπλέκονται σε ατυχήματα. Η έκθεση δείχνει ότι η συντριπτική πλειονότητα των θανάτων καταγράφεται σε συγκρούσεις στις οποίες εμπλέκονται αυτοκίνητα και φορτηγά, και τονίζει την ανάγκη να ενισχυθεί η προστασία των ευάλωτων χρηστών του οδικού δικτύου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες. 

Οι ευρωπαϊκές πολιτικές ήδη κινούνται σε αυτή την κατεύθυνση, καθώς τα νέα υποχρεωτικά μέτρα ασφάλειας που θεσπίστηκαν με τον κανονισμό για τη γενική ασφάλεια εστιάζουν ιδίως σε αυτές τις ομάδες. Επιπλέον, οι ευάλωτοι χρήστες του οδικού δικτύου πρέπει να λαμβάνονται συστηματικά υπόψη κατά την εφαρμογή της οδηγίας για τη διαχείριση της ασφάλειας των οδικών υποδομών από τα κράτη μέλη. 

Κατόπιν της δημοσίευσης των στατιστικών, το απόγευμα απονεμήθηκαν τα ετήσια βραβεία αριστείας στην οδική ασφάλεια, με τα οποία τιμούνται οι διάφορες συνεισφορές της κοινότητας των μελών του Ευρωπαϊκού Χάρτη Οδικής Ασφάλειας
Λεπτομερέστερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες εδώ