Αυξάνονται οι ζημιές απο Τροχαία


Αυξάνονται οι ζημιές απο Τροχαία στον κλάδο Αυτοκινήτου των Εταιρειών


Aκριβότερα νέα αυτοκίνητα με χαμηλά ασφάλιστρα, ακριβότερα ανταλλακτικά αποκατάστασης ζημιών και αύξηση υλικών ζημιών και θυμάτων τροχαίων είναι το σκηνικό που συντελεί στη νομοτελειακή αύξηση ασφαλίστρων στο επόμενο διάστημα.του Νίκου Σακελλαρίου.
Η άνοδος του πληθωρισμού Ιουνίου οφείλεται σε ένα μεγάλο ποσοστό στην αύξηση της αξίας των νέων αυτοκινήτων αλλά και στην αύξηση κατά 20% της αξίας των νέων (εισαγόμενων) ανταλλακτικών σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ.

Ταυτόχρονα η αύξηση της κυκλοφορίας στους δρόμους έχει αυξήσει και τα τροχαία ατυχήματα με υλικές ζημιές και κυρίως περισσότερα θύματα. Σε ότι αφορά τα ανθρώπινα θύματα, νεκρούς και τραυματίες η ΕΛΣΤΑΤ στα στοιχεία του Απριλίου 2022 (ανακοινώθηκαν στις 30 Ιουνίου 2022) δείχνει αύξηση 37% σε σχέση με τον Απρίλιο 2021. Εκτιμήσεις είναι ότι εξίσου ανοδικοί θα είναι οι ρυθμοί ανόδου για τον Μάιο (θα το δούμε τέλος Ιουλίου) και τον Ιούνιο 2022.
Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν 3 βασικοί παράμετροι που τα ασφάλιστρα όπως είχαν διαμορφωθεί μέχρι το α’ τρίμηνο 2022 σε εταιρείες που είχαν κάνει μειώσεις , θα δημιουργούν ζημιογόνο τεχνικό αποτέλεσμα.

Η πληθωριστική αύξηση της αξίας των νέων αυτοκινήτων ουσιαστικά δημιουργεί χάσμα μεταξύ των χαμηλών ασφαλίστρων και της αυξανόμενης ασφαλιστικής αξίας.
Για παράδειγμα εάν ένα 6μηνιαίο ασφάλιστρο 150 ευρώ κάλυπτε οριακά ένα νέο αυτοκίνητο αξίας 20.000 ευρώ, το ίδιο ασφάλιστρο θα πρέπει να καλύπτει το ίδιο αυτοκίνητο που πλέον θα αξίζει 22.000 ευρώ μετά τις αυξήσεις

Τα ανταλλακτικά σε απόλυτη τιμή έχουν αυξηθεί κατά 20% τουλάχιστον και για ορισμένες μάρκες κατά 25% και πλέον

Τα τροχαία έχουν εκτοξευτεί στο β’ τρίμηνο εξαιτίας και της εαρινής περιόδου και της διεύρυνσης της κίνησης.

Τα τεχνικά αποτελέσματα στο α’ εξάμηνο (σύμφωνα με εκτιμήσεις) δείχνουν ότι θα είναι αρκετά αδύναμα στον κλάδο αυτοκινήτου σε πολλές εταιρείες και σε κάποιες θα δείξουν ζημιές.

Το γεγονός ότι πλέον (στο α’ εξάμηνο) υπάρχουν και επενδυτικές ζημιές από ομόλογα και μετοχές , δείχνει ότι κάποιες εταιρείες θα εμφανίσουν σημαντική υποχώρηση ιδίων κεφαλαίων και δεικτών φερεγγυότητας στα αποτελέσματα α’ εξαμήνου.

Το κλίμα στην αγορά ασφάλισης αυτοκινήτου είναι αρκετά δύσκολο και θα παραμείνει δύσκολο στο επόμενο διάστημα και γι’ αυτό οι περισσότερες εταιρείες στρέφονται εναλλακτικά στην αύξηση των μεριδίων αγοράς στην ασφάλιση περιουσίας και στις αστικές ασφαλίσεις.
Ο κλάδος αυτοκινήτου συντηρείται κυρίως γιατί δίνει την βραχυπρόθεσμη ρευστότητα σε όλες τις εταιρείες προκειμένου να κινηθούν και προς άλλους κλάδους.

Μετάβαση στο περιεχόμενο